Tettes-áldozat mediáció

A rendőri szervek képzési programjában a rendőri állományban dolgozók, polgárőrök, áldozatsegítéssel foglalkozó önkormányzati és civil szervezetek munkatársai vettek részt.

A tréning keretében a mindennapi életben könnyen alkalmazható készségeket sajátíthatták el: feszültségcsökkentő technikákat, a társas kapcsolatok javítását, a személyes hatékonyság növelését, a túlzott stressz miatti tünetek kezelését.

A képzés három blokkból állt, melyeket három különböző napon tartottak meg. Az első képzési blokk a rendőrség és a hozzájuk panasszal vagy ettől különböző ügyintézés céljából forduló lakosság kiegyensúlyozott kapcsolatának biztosítását, a megfelelő ügyfélkezelést volt hivatva támogatni.
Az ügyfélkapcsolat tényezői, a személyiségtípusok megjelenése a különféle magatartású ügyfelek között, a kommunikáció formái, ezen belül a verbális és non-verbális kommunikáció jelentősége az ügyfélkapcsolatban, ügyfélbarát beszédtechnika, a kérdezés művészete, és a hátrányos helyzetű, sérült emberek esélyegyenlőségének biztosítása voltak a kiemelt témák.

A második nap az emberi jogok, gyerekjogok és a konfliktuskezelés mentén dolgozta fel a résztvevők tapasztalatait, az általuk leginkább problémásnak tartott és tipikus eseteknek a kiváltó okaival, a körülmények hatásaival és kezelésük lehetséges módjaival.

A harmadik nap az áldozattá és elkövetővé válás megelőzése, felismerése, a beavatkozás, az esetek dokumentálása és az eredményesség feltételeinek számbavétele, a rendőrség lehetőségeinek és felelősségének kérdései voltak napirenden.

A tréningek fő célja a résztvevők érzelmi intelligenciájának elmélyítése, stressz- és konfliktuskezelési technikájának javítása, továbbá kommunikációs és empatikus készségeinek fejlesztése volt.